onsdag 28. desember 2016

Fire leserinnlegg fra 1990-92

Fosterets livsrett har engasjert meg i hele mitt voksne liv.
Jeg skrev mitt første leserinnlegg i Stavanger Aftenblad i 1983. Det handlet om NRKs skjeve dekning av Israel. Deretter ble det skrivestopp noen år.

I 1990 grep jeg igjen pennen fatt. En gruppe elever ved Fjelltun bibelskole demonstrerte mot fosterdrap ved sykehuset i Stavanger. Innlegget i november 1990 var en støtte til disse ungdommene og det ufødte barns livsrett:

Stavanger Aftenblad 17.11.1990

Neste innlegg sto i Aftenbladet i juni 1991. Også denne gang var temaet fosterdrap og det ufødte barns mangel på rettsvern i Norge:

Stavanger Aftenblad 01.06.1991

Det samme emnet var også tema i 1992. Arbeiderpartipolitiker Inger Lise Gjørv uttalte at det er en menneskerett å få tatt abort. Den uttalelsen resulterte i et innlegg i Aftenbladet:

Stavanger Aftenblad 03.03.1992

Senere året 1992 hadde jeg et nytt leserinnlegg i Aftenbladet. Jeg hadde flyttet til Drammen, men fulgte nøye med på hva som skjedde på den hjemlige kristenfront. Det resulterte i følgende leserinnlegg: 
Stavanger Aftenblad 19.03.1992

Etter det ble det lokalaviser i Drammen, Troms og Namdal som jeg har ytret meg i. Flest innlegg har jeg imidlertid hatt i avisen Dagen. Flere av disse ligger som blogg-innlegg på bloggen min.







Ingen kommentarer: