fredag 15. august 2014

Mitt første leserinnlegg


 
Min første debatt artikkel skrev jeg i Stavanger Aftenblad 7. mars 1983. Den handlet om NRKs skeive mediedekning overfor Israel.  Det er visst ikke mye nytt under solen.

Innlegget er hentet fra Aftenbladets arkiv og er kanskje vanskelig å lese. Teksten er som følger:

Herr redaktør.
I Dagsrevyen mandag 28. februar hadde Odd Karsten Tveit en reportasje fra Israel. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd at reportasjen var et propagandainnlegg fra PLO. For større ensidighet skal en lete lenge etter.

Dette er dessverre ikke første gang Tveit kommer med PLO-propaganda. Jeg har ikke hørt alle reportasjene hans fra Midt-Østen, men en del er det da blitt, og jeg har til nå ikke hørt et eneste positivt ord om Israel. Reportasjene blir framstilt som den hele og fulle sannhet, men er en sterk forbedring av virkeligheten.

Derfor vil jeg oppfordre kringkastingssjefen til å kalle Odd Karsten Tveit hjem, og sende ned en reporter uten skylapper. Og vi andre får inntil så skjer, skrue ned lyden når propagandaen strømmer ut.

Stavanger 1. mars 1983
Lars Ove Sandvik

Ingen kommentarer: