torsdag 18. november 2021

Er billetten i orden?

Foto: dagen.no

Da jeg skulle bestille min første flybillett via internett, bodde jeg på Finnsnes i Troms. Jeg skulle ta fly til Sola for å feire jul på Jørpeland. 

Klokkeslett for flyavgang ble sjekket mange ganger, for å være sikker på at jeg kom til flyplassen i Tromsø til rett tid. Vel framme på flyplassen viste det seg at noe ikke stemte med billetten. Damen i skranken studerte nøye skjermen sin, før hun sa: «Flyet ditt gikk i går!». Jeg hadde sjekket nøye klokkeslettet, men ikke datoen. Jeg kom av gårde likevel, takket være den hyggelige damen bak skranken.

Kommende søndag kalles domssøndag.  Den søndagen skal minne oss om å ha billetten til himmelen i orden. Bibelen sier om Jesus: «Han som elsker oss og løste oss fra våre synder med sitt blod.» (Åp 1,5) Jesus har betalt billetten, og den fås gratis, av nåde.

Ord til ettertanke i Strandbuen 19.11.2021






Ingen kommentarer: