torsdag 12. januar 2023

Navnet Jesus


Far min var ingen sanger. Likevel sang han, ikke minst etter at han hadde hatt sine andaktsstunder. 

I romjulen 1979 var jeg i ei brytningstid. Da ble fars sang til hjelp for meg. Han sang: «Navnet Jesus må jeg elske, det har satt min sjel i brann. Ved det navnet fant jeg frelse, intet annet frelse kan.» Ved årsskiftet markeres Jesu navnedag. Josef fikk englebesøk, som sa at Maria, Josef sin forlovede, ventet barn ved Den hellige ånd. «Hun skal føde en sønn, og du skal gi ham navnet Jesus, for han skal frelse sitt folk fra deres synder.» (Matt 1:21) Jesu komme til jord, hadde en eneste hensikt. Derfor ble han født i Betlehem. Derfor fikk han navnet Jesus. Derfor døde han på korset. Derfor sto han opp av graven. Han skulle frelse menneskene fra deres synder. Denne frelse fås av nåde, gratis, ved å tro på Jesus.

Ord til ettertanke i Strandbuen 13.01.2023













Ingen kommentarer: