torsdag 11. april 2024

Livet ble forandret

Robert Karlsen (foto ukjent)

Rallaren og evangelisten Robert Karlsen hadde levd et tøft liv i sin ungdom. Det var et liv med mye fyll og kriminalitet.

Vel etablert på Jørpeland med familie og arbeid, skjedde noe som snudde opp ned på livet hans. Dette fortalte han i et nummer av Stålverkets bedriftsblad. Mens han var på veiarbeid på Idsal, ble han kalt av Gud.

Da han kom heim, ble han med en venn på et møte på Frelsesarmeen. Her bøyde han kne på botsbenken, men først tre uker etter fikk han fred. Et bibelord ble han til frelse: «Jeg, jeg er den som utsletter dine misgjerninger for min skyld, og dine synder kommer jeg ikke mere i hu.» (Jes 43,25) Da brøt takken og lovsangen løs.

Veien fra fortapelse til frelse er den samme i dag. Jeg er glad for at også mine synder var med, da Jesus døde på korset.

 

(Ord til ettertanke i Strandbuen 12.04.2024)







Ingen kommentarer: